Az, hogy mikor érdemes pontosan lecserélnünk az autó gumikat, sok mindentől függhet. A téli gumi felrakása általában az időjáráshoz kötött, mégis előfordulhatnak olyan esetek, amikor az időjárás figyelmen kívül hagyása mellett kell cselekednünk. A leggyakoribb gumicsere oka az abroncs elkopása. Minden egyes gumin elhelyeztek a gyártók egy úgynevezett kopásjelző csíkot. Ez a csík a gumi futófelületének közepén található. A futófelület tulajdonképpen a gumiabroncs azon része, ahol az abroncs találkozik az aszfalttal. Ezek a jelek általában vagy apróbb kiemelkedések, vagy esetleg barázdák. Ha úgy látjuk, hogy az abroncs ezen része kopott, minden esetben cserét kell eszközölnünk. A gyártók egységesen meghatároztak egy értéket, ami 1,6 mm. Ha a kopásjelző teteje ezt az értéket eléri, biztos a csere. Ám nagyon fontos megjegyezni, hogy a gumikat a saját biztonságunk érdekében már ezen érték elérése előtt cserélnünk kell. Valamint a törvény is bünteti. Tehát egy közúti ellenőrzés során, ha az ellenőrzést végző rendőr kopottnak véli az autónk gumiját, szabálysértési eljárást indíthat ellenünk. A másik probléma, ami miatt cserélnünk kell esetleg egy gumiabroncsot, az a defekt. Sokszor ez a probléma javítható egy jó szakember segítségével, főleg ha nem nagy lyukról van szó. Nagyon fontos, hogy defektes gumival ne közlekedjünk tovább, mindenképp szereljük le a sérült gumit, és helyette tegyük fel a pótkereket, vagy a mankókereket, amit gyárilag az autóhoz adtak. Ha így járunk el, nagyobb költségektől kímélhetjük meg magunkat.
Álláscentrum Egyéb kategória Mikor számít kopottnak egy gumiabroncs? Mikor kell cserélin?